Penyair ini bukan sahaja 'TOP' di Indonesia tempat asal beliau tetapi juga di Malaysia. Karya beliau sering disairkan oleh penyair-penyair yang ada di Malaysia ini. Kini sairnya hanya tinggal kenangan kerana beliau telah pergi untuk kita selama-lamanya. Arwah Pak WS Rendra akan menjadi kenangan sebagai pejuang sebagai penyair. Kehilangan beliau tiada galang ganti, Indonesia mungkin bersedih atas kehilangan beliau. Apa nak buat, MATI ITU BESAR, pastinya ia akan datang. Semoga roh beliau akan disemadi bersama-sama golongan yang terpilih dari sisi Allah S.W.T.

Hari ini analisa untuk projek DBKL dengan tempat kerja telah siap jadi siaplah pening aku. Tugasan baru kena buat laporan tentang kerja-kerja 'survey' aku untuk Taman Bamboo kat tempat kerja aku. Aku cakap kat Pegawai aku, hari isnin aku hantar, dah tulis secara kasar laporan tue, tinggal nak taip sahaja dalam komputer, lepas tue hantar tanpa rasa ragu-ragu.

Pak Najib suruh rakyat Malaysia jangan dok berjalan kat orang ramai sangat. Wabak H1N1 nie dah jadi semakin parah, ramai dah meninggal dunia. Kita apa lagi, cubalah buat solat hajat dan berdoa agar wabak ini segera dipulihkan. Ini antara ujian dan amaran kepada kita, selama ini kita lalai dengan keseronokan duniawi. Tapi ada yang tak sedar-sedar lagi, dok asyik lagi.

0 comments:

Post a Comment

Jurnal mr KA

Yup. Im KA not KJ.

Followers