Tengah hari semalam, aku, isteriku, najwa, stonkoi dan ina telah sampai di Putrajaya untuk pergi ke Festival Landskap dan Taman anjuran Perbadanan Putrajaya. Agak menyeronokan dan teruja tetapi kami sampai dalam keadaan cuaca yang panas. Banyak syarikat-syarikat landskap yang menyertai dalam festival ini, nampaknya apa yang aku nampak, rakyat Malaysia sememangnya suka akan keindahan alam. Kami tak lama di sana sebakan cuaca yang panas. Kesian pula kat Najwa, dah lah gelap sebab main kat pantai bulan lepas, kena panas, lagilah.

Sebelum kami pi festival di Putraja, kami terlebih dahulu pergi ke Jualan Gudang Pureen. Ramai sangat, dah lah susah nak dapat 'parking'. Terpaksalah 'parking' kereta kat kubur. Apabila barang murah maka ramailah yang serbu, semua kaum ada. Kami berbelanja untuk barangan najwa lebih kurang RM150, tetapi berbaloi sangat sebab banyak barang dibeli dan boleh buat stok untuk beberapa bulan. Jenama Anakku ada juga buat Jualan Gudang di Kampung Jawa, Klang. Harap-harap buatlah selalu.

Himpunan ISA sudah dilangsungkan. Media Pro-Pemerintah semakin hari semakin membuat hentaman kepada pihak penganjur. Mereka mengatakan peniaga telah kerugian dan Perdana Menteri nak sediakan tempat untuk berdemo maka bagi pendapat aku, ini adalah satu yang baik. Maka Suara Rakyat akan didengari, himpunan ini bukan suara minoriti bagi aku, kalau pemerintah memberi permit, aku percaya, pemerintah akan terkejut kerana tidak percaya jumlah yang hadir. Aku pernah bertanya kepada rakan Pratikal dari Perancis, di sana ada tak demo, beliau jawab kerap sekali, dan aku tidak percaya demo baru sehari boleh melumpuhkan ekonomi negara. Perancis negara maju apa .........

0 comments:

Post a Comment

Jurnal mr KA

Yup. Im KA not KJ.

Followers