Ucapan tahniah buat Pasukan Negara kita, walaupun kalah tipis dengan MU tetapi semangat juang mereka amatlah aku puji. Jikalaulah semangat dan cara permainan sebegini ditunjukkan, pasti di Laos kelak, Pasukan Negara akan mengampai kejayaan. Kesudahan perlawanan persahabatan semalam menyaksikan MU menyumbat 3 gol dan Malaysia membalas dengan 2 gol. Gol-gol MU dijaringkan oleh Rooney, Nani dan Owen, manakala kedua-dua gol Malaysia dijaringkan oleh Amri Yahya.


Bagi pendapat aku, pemain terbaik pada petang semalam patut dinobatkan kepada penjaga gol Malaysia. Setiap serangan MU dapat dipatahkan oleh beliau. Manakala dalam kelima-lima gol MU dan Malaysia, gol pertama Malaysia yang dijaringkan oleh Amri Yahya merupakan gol yang paling cantik yang memperdayakan penjaga gol berpengalaman seperti Van D' Sar.


Keseluruhan perlawanan sememangnya dikuasai oleh MU tetapi Malaysia juga cukup cemerlang tetapi kekurangan pengalaman menjarakkan mutu perlawanan. MU juga terlalu memandang rendah dengan pretasi pasukan negara, ini menyaksikan mereka menang tipis ke atas pasukan kita. Tahniah buat pasukan negara, walaupun aku sokong MU tidak b..ermakna aku nak pakai baju merah, duduk kat penyokong MU dan tidak mengendahkan pasukan negara sendiri.


Dr. Chua Jui Meng, bekas orang kuat MCA dan juga bekas Menteri Kesihatan telah keluar dari parti MCA dan menyertai parti PKR. Nampaknya ramai yang telah kalah dalam parti lama mereka ingin mencuba parti baru, pasti atasan PKR akan memberi pangkat yang baik untuk beliau. Apa-apa pun jangan lupa perjuangan untuk rakyat ........

0 comments:

Post a Comment

Jurnal mr KA

Yup. Im KA not KJ.

Followers