Setelah Anwar Ibrahim dilantik sebagai Penasihat Ekonomi Negeri Selangor maka berkokoklah ramai manusia yang selama ini sememangnya tidak senang dengan perlakuan Anwar Ibrahim. "Big Boss" dan musuh lama DSAI, Tun Mahadet kembali ingin menyerang Anwar Ibrahim dengan isu perlantikan beliau. Tun mengatakan Anwar Ibrahim tidak layak kerana bukan pandai sangat dalam bab ekonomi nie. Tun sahajalah yang pandai sangat. Elaun sebulan RM1 pun menjadi isu oleh Tun, nilai kepakaran Anwar Ibrahim sama banyak dengan nilai RM1. Aku tak pasti Tun ini sudah lupa atau mudah lupa, siapa Anwar Ibrahim disisi beliau ketika Anwar Ibrahim bekerja dibawah seliaan beliau.

Siapa yang menjemput Anwar Ibrahim masuk ke dalam UMNO? Siapa yang melantik Anwar Ibrahim sebagai Menteri Pendidikan dan siapa yang melantik Anwar Ibrahim sebagai Menteri Kewangan untuk tempoh 8 tahun dan siapa yang melantik Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia dan siapa pernah memberi tanggungjawab kepada Anwar Ibrahim untuk memangku sekejap kerusi Perdana Menteri Malaysia?

Jawapannya, sudah pasti kalian tahu, tidak lain tidak bukan iaitu Tun Mahathir Mohamad, jikalaulah Anwar Ibrahim bernilai RM1 dengan mutu kerjanya, lagi teruklah siapa yang melantik beliau dengan jawatan-jawatan yang paling penting dalam Kerajaan Malaysia sedikit masa dahulu. Ketika Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan selama 8 tahun, ekonomi negara telah melonjok dengan pantasnya tahun demi tahun. Sudah pasti dikalangan perasuah projek susah hendak cari makan ketika Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan dan kini merekalah yang berkokok memburuk-burukkan Anwar Ibrahim.

Tun, seperti mana kata Anwar Ibrahim pada Konvensyen PKR Wilayah Persekutuan semalam, mengatakan bos lamanya sudah kehilangan senjata, senjata yang ada kini sudah tumpul, cakap macam mana pun, tidak boleh mengubah apa-apa pun. Jikalau dahulu ketika memegang tampuk kekuasaan, membabi buta membuat onah kepada manusia-manusia yang menentang beliau.

Nilai kerja Anwar Ibrahim bukan RM1, tetapi dengan RM1, ekonomi Selangor akan meningkat melebihi apa yang ekonomi Selangor kecapi sekarang dengan ada bantuan kepakaran Anwar Ibrahim. Kenaikan ekonomi Selangor bermakna akan menaikkan lagi ekonomi rakyat Selangor. Kita perlu sedar RM1 elaun beliau dapat menyelamatkan berpuluh-puluh ribu ringgit wang rakyat Selangor kerana setiap PENASIHAT mana-mana syarikat pasti elaunnya, berpuluh-puluh ribu ringgit.

Kita lihat dahulu pretasi ekonomi Selangor dibawah nasihat Anwar Ibrahim barulah kita nilaikan. Negeri Selangor, mengikut laporan Ketua Audit Negara a.k.a Kakitangan Kerajaan Najib mengatakan ekonomi dibawah kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim yang terbaik dalam jangka masa 2 tahun berbanding pemerintahan UMNO 20 tahun. Termasuklah negeri-negeri Pakatan Rakyat yang lain seperti Pulau Pinang dan Kedah, Perak pula selama 10 bulan pemerintahan YB Nizar, bukan Ketua Audit Pakatan Rakyat yang kata tetapi Ketua Audit yang kerja dengan Najib. Jadi nilaikan sendiri kalau Pakatan Rakyat memerintah negara, tiada rasuah, kronisme dan sebagainya.

0 comments:

Post a Comment

Jurnal mr KA

Yup. Im KA not KJ.

Followers