Al-Fatihah buat Arwah Ustaz Asri dari Kumpulan Nasyid yang cukup top sekali iaitu Rabbani. Agak terkejut juga tentang berita kematian beliau, beliau menghembuskan nafas terakhir di Hospital Pantai. Beliau merupakan tulang belakang Rabbani. Begitu berpengalaman dalam bidang muzik nasyid ini, sebelum tertubuhnya Rabbani, Nadamurni merupakan sebuah kumpulan nasyid yang pernah dianggotai beliau. Munajat lagu kegemaran aku waktu itu. Pergi beliau tidak kembali, lagu ini selalu dimainkan oleh beliau dan rakan-rakan, ternyata mati itu benar, dan sakit itu cuma penyebabnya sahaja. Semoga beliau akan ditempatkan dikalangan orang-orang yang diredhai oleh Allah. Semoga setiap dakwah beliau melalui nyanyian selama ini dapat diterima oleh Allah S.W.T.

Isteriku selalu bercerita tentang blog seorang pengacara yang cukup glamour ini. Aku pun cubalah mencari blognya di alam maya ini, akhir dapat juga. Alangkah terkejutnya dengan bahasa-bahasa yang ditaipkan oleh si pengacara ini, kebanyakannya begitu Kurang Hajar sekali. Bukan apa, sepatutnya beliau menjadi ikon kepada kita. Artis ini orang minat lebih kepada guru agama. Aku labelkan pengacara ini sebagai tidak bertamadun.

Pertikaian mengenai arak telah berlarutan tetapi isu ini segera dimatikan oleh MB Selangor, keputusan telah dibuat dan semua orang menghormatinya. Pendamaian antara Ronie Liu dan Hasan Ali telah pun selesai petang tadi. Inilah yang aku suka tentang Pakatan Rakyat, mereka bertengkar kerana menegakkan hak masing-masing, kemungkinan ada yang tidak faham tentang konsep berlainan bangsa, tetapi mereka tidak berdiam diri, mereka akan menegakkan hak mereka, tetapi diingat, bukan mereka bergaduh. Ini juga tidak bermakna Pakatan Rakyat ini tidak serasi kerana berlainan fahaman tetapi dengan berlainan fahamanlah membuatkan mereka lebih erat kerana dapat menyesuaikan dengan cepat fahaman orang lain. Jikalau dapat memerintah negara kelak, pasti akan senang. Pemerintah contohnya, walaupun banyak parti kompenan, mereka nampak tunduk kepada UMNO, semacam setuju dan hati, siapa yang tahu, sekali gunung berapi meletup, kacau bilau jawabnya.

0 comments:

Post a Comment

Jurnal mr KA

Yup. Im KA not KJ.

Followers