Jeff Oi iaitu ahli Parlimen Jelutong perlu berhati-hati apabila berkata-kata, ini bukan setakat main-main, ini pasal satu pertubuhan yang memperjuangkan agama Islam. JIM ataupun Jemaah Islah Malaysia telah dituduh oleh Jeff Oi sebagai Pelampau Agama. Sikap Jeff Oi ini boleh mengundang kemarahan rakyat Malaysia yang beragama Islam. Ingatlah, Jeff Oi adalah dalam Pakatan Rakyat, ini juga akan dipolitikan oleh musuh-musuh Pakatan Rakyat. Setiap kata, kena fikirkan dulu, bukan main keluar sahaja. Dah lama aku dok tengok gelagat mamat Jeff Oi, jangan sampai dilabelkan anti agama Islam pula. Kita dalam satu Malaysia perlu hormat antara satu sama lain, paling pening hormat agama yang dianuti oleh seseorang. Isu sensitif begini perlu ditanggani segera, Jeff Oi belajar dari pemimpin-pemimpin cina yang lain seperti Lim Guan Eng, Lim Kit Siang atau siapa sahaja yang ada dalam Pakatan Rakyat, mereka tidak sesekali akan menggeluarkan kenyataan berkaitan dengan agama. Jeff Oi .... orang muda .... kami pun orang muda ...... ada darah muda ...... nak menunjuk-nunjuk tapi biar kena pada tempat.


Hari ini agak sebok di pejabat, kena buat label pokok untuk Taman Herba yang baru siap. Esok ada pelawat nak mai melawat sekitar taman. Pagi-pagi kena sambung buat kerja Projek DBKL, kena analisa data, lepas siap, kena buat label pokok, tak siap lagi, esok sambung balik.


Cerita demo hari sabtu lepas tak habis lagi, ada manusia cuba cari kesempatan. Ada sesetengah persatuan peniaga nak minta ganti rugi dengan GMI. Bukan sikit ratusan juta pula itu. Siapa yang duduk cucuk nie, bukan sekali dua buat demo. Dah banyak kali, dulu diam sahaja. Siapa yang suruh tutup kedai? Sapa yang dok lepas gas dan meriam air? Jawab jangan tak jawab.

0 comments:

Post a Comment

Jurnal mr KA

Yup. Im KA not KJ.

Followers