Di Selangor, riuh sekampung rasa tak puas hati PAS Selangor dengan salah seorang exco Kerajaan Negeri kerana dikatakan secara memadai buat arahan. Aku puji atas sikap kepimpinan PAS Selangor dengan tegas supaya mengharamkan arak ke atas orang Islam, diulangi ...... orang Islam jadi yang bagi bukan beragama Islam kena faham perkataan diatas. Jangan jadi hero sebab ianya termaktub dalam ajaran agama Islam yang arak itu haram. Maka berkekoklah pihak pembangkang di negeri Selangor, kalau dulu semasa menjadi pemerintah tak pula nak haramkan benda alah nie, tapi bila gesaan pihak Pas Selangor, barulah nak sokong. Ini macam ada dipolitikkan oleh mereka kerana pertikaian ini antara PAS Selangor dan salah seorang exco dan juga pemimpin Pakatan Rakyat. Jangan politikan isu agama, ini kerja wajib dibuat oleh semua orang Islam. Sila contohi kepimpinan di Kelantan, bagaimana mereka membenteras Arak dan Judi. Makluman kepada semua Arak merupakan ibu kepada segala kejahatan, aku cukup yakin semua agama pun tidak menyukai penganutnya meminum arak. Tak salah rasanya kalau kita haramkan terus dan tutup kilang arak yang ada kat negeri Selangor nie ....... kan kita nie Negara Islam. PAS Selangor cakap haramkan penjualan arak di tempat yang ramai penduduknya orang Islam, jadi kalau sesiapa yang nak beli sangat, pi lah beli kat tempat yang jauh sikit. Terus perjuangan ini ..... kalau exco tue tak setuju ..... peduli apa ..... MB Selangor jangan tunduk kepada beliau ...... buat keputusan seperti orang Islam, perjelaskan kepada exco tersebut.

Hari ini ada pelawat datang kat taman tempat kerja aku, tak ramai hanya dalam 15 orang sahaja. Kenalah buat kerja-kerja memindahkan pokok dan menanam pokok. Baru hangpa tau macam mana susahnya nak tanam pokok. Label pokok semuanya dah siap. Lega aku nie ........

Jeff Ooi! Cepat-cepatlah minta maaf kepada JIM. Ketua hang pun dah gesa suruh minta maaf. Hang nak bergaduh dengan Mamat tue, itu semua peribadi punya kes. Ini pasal agama jadi kena sensitif sikit. Pemuda Sosialis DAP pun suruh minta maaf. Jangan berpanjangan, nanti lagi kami marah.

0 comments:

Post a Comment

Jurnal mr KA

Yup. Im KA not KJ.

Followers