Hari ini merupakan hari lawatan aku, Mr Azam, Mr Mark, Mr Germain dan diketui oleh 'big bos' kami iaitu Mr Adnan ke Putrajaya. Sengaja kami pergi ke sana untuk bawa budak pratikal seorang nie, Mr Germain yang berasal dari Perancis. Ternyata Mr Germain agak teruja dengan Putrajaya, dan beliau menggangarkan kerajaan kita habiskan banyak wang untuk Putrajaya. Tak pernah aku pergi ke Taman Botani Putrajaya, ternyata indah sungguh, seribu kali indah dari Taman Botani Kepong yang sedang dalam pembinaan ini. Aku teringin sangat nak ke Taman Botani di Singapura, khabarnya indah lagi di sana, yang sememangnya aku tahu, langskap di Singapura jauh lebih cantik dan kemas dari Malaysia. Mr Germain dah tahu cakap melayu, walaupun tak banyak ayat tetapi bolehlah dari kami yang dah keras lidah nak belajar bahasa Perancis.


Kes liwat Anwar telah berlanjutan sehingga ke hari ini. Pihak peguam bela telah mendapat kebenaran dari pihak Mahkamah untuk pendakwaraya memberi segala dokumen bukti kes liwat. Sekali dolak dalih oleh peguam pendakwa untuk mendapatkan tempoh lanjutan memberi dokumen-dokumen tersebut. Secara logiknya kalau semuanya sudah lengkap dan ada cukup bukti, mengapa perlu ditangguhkan, nampaknya ada keraguan disitu. Petang tadi juga DSAI telah membuat laporan polis berhubung dengan 'afidavit' palsu. Nampaknya sengketa antara DSAI dan Peguam Negara belum selesai lagi.


1 Ogos ini akan terjadilah sebuah demontrasi menentang akta ISA tetapi yang menariknya, demontrasi ini ada geng penentang dan geng mempertahankan akta kejam ini. Bagi aku ini sudah menjadi satu yang menarik, yang mempertahankan silalah pakai baju warna putih dan para penentang pakailah baju merah ataupun hitam. Selamat Berdemontrasi ......

2 comments:

blog yang cantik.
teruskan perjuangan menentang umno.
kalau sudi link kan blog saya.

http://loveperak.blogspot.com/

terima kasih

adeh. napa para dia lari2. ces!

Post a Comment

Jurnal mr KA

Yup. Im KA not KJ.

Followers