Petang tadi aku bersama-sama Mr. Mark dan Mr. Khairul telah pergi ke Hutan Lipur Kanching untuk membawa budak pratikal Mr. Germain Hello. Hasrat kami hanyalah untuk menunjukkan kat budak pratikal ini tentang hutan hujan yang wujud di Malaysia ini. Beliau begitu terkejut dan teruja dengan keindahan hutan di Malaysia ini, jauh berbeza dari hutan yang wujud di Perancis.


Hutan Lipur ini terletak sebelum Bandar Rawang, ini pertama kali aku sampai ke sini setelah 6 tahun menetap kat Kuala Lumpur nie. Daki sampai atas, jumpalah air terjun, apa lagi terjun jugaklah kami. Sejuk betui tapi Mr. Germain tak mau join sekali, pedulilah, asalkan kami puas. Hari ini hari terakhir Mr. Germain buat pratikal kat tempat kerja aku. Beliau kata nak mai Malaysia nie, 5 tahun lagi. Apa pun best, dapat berkawan dengan Mamat Orang Putih nie.


Apalah sebabnya, negara yang dikatakan Negara Islam ini, banyak company perjudian, yang sedihnya orang-orang besar yang memimpin company tersebut datangnya dari Orang Islam sendiri. Malu beb kat orang agama lain. Dahlah tue, yang main pun ada jugak orang bukan Islam. Tempat kerja aku contohnya, orang selalu bertengkar dengan penyokong pembangkang tentang ketuanan melayu, dialah paling banyak main ekor. Pemerintah pun satu gemar sangat buka 'special draw', kurangkanlah, lepas tue tutup terus. Pemimpin paling atas orang Islam, pasti dia tau yang main judi nie haram, apa agama pun haram. Jadi adakah pemimpin-pemimpin yang gemar meluluskan pusat perjudian ini akan menanggung dosa. Tiada sebab, untuk ekonomi negara kita menghalalkan benda yang tersedia haram.........

0 comments:

Post a Comment

Jurnal mr KA

Yup. Im KA not KJ.

Followers