Hari ini, betui-betui memenatkan badan aku, kena galas beg yang berat yang berisi alat DGPS. Sepanjang hari ini aku perlu menyiapkan kerja-kerja mengambil kiraan jalan di sekitar KBG untuk dimasukkan ke dalam peta kawasan Kepong Botanical Garden. Kerja sudah siap jadi kena edit dalam komputer terus bagi ke boss untuk dimasukkan ke dalam map info. Hari ini isteri aku tak berapa sihat, selsemalah pulak orang kuat dalam keluarga aku ini. Sudah pergi jumpa doktor, katanya ada kanser lidah. Kena banyak makan sayur dan buah. Semoga sihat kembali.

Hari ini merupakan hari pengebumian saudaraTeoh Beng Hock, yang telah didapati terjatuh dari bangunan SPRM di Shah Alam. Bunuh Diri? Pendapat aku tidak mungkin, orang dah nak daftar kahwin dan akan ada anak, tidak akan hendak bunuh diri. Walaupun bagaimanapun, Suruhanjaya Diraja perlu ditubuhkan secepat mungkin, perlu ada ketelusan dalam penyiasatan. Salam Takziah buat keluarga mendiang. Kelam kabut dek kerana percaturan politik, disebakan politik sudah tidak kenal apa itu nyawa.

MU main lagi malam ini di Bukit Jalil bersama-sama dengan Pasukan Negara. Diharap kali ini permainannya lebih menarik lagi dari perlawanan hari sabtu minggu lepas. Perlawanan ini dikatakan kerana MU takut nak ke Indonesia dek kerana letupan yang berlaku di sana. Dengar-dengarnya, hotel yang meletup adalah hotel yang akan diduduki oleh budak-budak MU. Apa-apa pun diharap malam ini merupakan perlawanan yang berkualiti yang ditunjukkan oleh kedua-dua pasukan.

1 comments:

suspect ja la. dush dush

Post a Comment

Jurnal mr KA

Yup. Im KA not KJ.

Followers