Pagi ini ada satu perbincangan penutupan ISO, tak lama perbincangannya, big bos nampak macam nak cepat ja, mungkin beliau nak berlepas ke Johor. Selalunya para pekerja kat KBG nie, kalau bosnya 'out station' pasti hidupnya seronok sekali. Apabila kucing tiada pastinya tikus berkeliaran di merata tempatlah jawabnya. Petangnya ada sesi taklimat pasai 5 S. Satu sistem mengemas barang-barang di tempat kerja dan juga kebersihan persekitaran. Agak nampak remeh dan juga sistem ini diambil dari Jepun. Banyak positifnya daripada sistem ini, tapi blah cepat, agak boring, nanti aku study sendirilah dari informasi internet. 5 S adalah Sisih, Susun, Sapu, Seragam dan Sentiasa amal. Dah gila pasai ISO kena pula buat benda baru. Logo ini diambil dari UKM kot, aku tak pasti.

Ku Li nampaknya tidak selari dengan perjuangan UMNO sekarang, pendapat beliau banyak bercanggah dengan apa yang para pemimpin UMNO buat sekarang ini. Pendapat Zaid Ibrahim menyarankan Ku Li 'joint' Pakatan Rakyat sedikit sebanyak membuatkan para UMNO tidak senang duduk, kalau dulu dibuatnya Ku Li seperti Quran Buruk, kini memujinya kembali. Jikalaulah Ku Li ini bukannya Ahli Parlimen, sudah pasti Ku Li dipinggirkan dengan lebih teruk. Bagi pendapat aku, agak sukar untuk Ku Li keluar dari UMNO kerana beliau masih berpegang kepada Semangat 46.

Alhamdulillah, terbuka juga para pemimpin pemerintah untuk menubuhkan Suruhanjaya siasatan ke atas kes mediang Teoh. Semoga segala hasil siasatan itu dikemukakan kepada rakyat supaya kepercayaan SPRM dapat dipulihkan. Ada juga para pejuang pemerintah membuat demontrasi petang tadi di Ampang Point menyokong SPRM dan Polis, ramai sangat 60 orang. Pelikkan mengapa kalau UMNO pasti sedikit-sedikit sahaja, kalau pembangkang 300 orang itu paling sikitlah, Lu Pikirlah Sendiri Jawapannya.....

Tengah melayan Thailand vs Liverpool .....

0 comments:

Post a Comment

Jurnal mr KA

Yup. Im KA not KJ.

Followers